Meer succes in de e-commerce in 3 simpele stappen

E-commerce kan een verdraaid lastig domein zijn waarbinnen de concurrentie hoog is en advertenties behoorlijk in de kosten kunnen lopen. ...

Inhoudsopgave:

E-commerce kan een verdraaid lastig domein zijn waarbinnen de concurrentie hoog is en advertenties behoorlijk in de kosten kunnen lopen. Toch zijn er mogelijkheden voor letterlijk elke ondernemer, het is alleen even zoeken naar wat jij precies kunt doen om meer succes te hebben binnen de e-commerce. Met de volgende drie stappen ben je een flink eind op weg naar consequente groei van je onderneming.

De eerste stap: bepaal wat jou uniek maakt

Wellicht heb je al eens gehoord van usp, oftewel jouw unique selling point. Het zijn de punten (of het punt) die jou onderscheiden van de concurrenten en bij voorkeur zijn deze niet of nauwelijks te combineren. Kom alsjeblieft niet meer aan met ‘de laagste prijs’ of ‘razendsnelle levering’, wat dat is verre van uniek. 

Bepaal wat jou uniek maakt en waarom klanten zouden moeten kiezen voor jou. Besteed daar gerust een complete dag én een complete pagina op je website aan, want dit is meer waard dan een visitekaartje. 

Stap twee: bepaal je product, doelgroep en marktomvang

Bepalen wie jij bent als bedrijf is een goede eerste stap, maar daarna zal je moeten bepalen wie jouw klant is en waar deze zich bevindt. Wanneer je geen idee hebt van je doelgroep, heb je namelijk geen goede basis in de e-commercewereld. Bepaal hoe je doelgroep eruitziet. Welke leeftijd, welke regio, welke kanalen, wat is het budget en wat zijn de problemen waar de doelgroep mee kampt? Wanneer je hier een duidelijk antwoord op kunt geven, maak je direct sprongen met je bedrijf. Kun je dit niet zelf, laat dan een expert op het gebied van freelance online marketing met je meekijken. Dit levert namelijk in nagenoeg alle gevallen meer op dan dat het je kost. 

De derde stap: op naar online marketing om te verkopen 

Wanneer je de eerste stap en de tweede stap hebt gedaan, ben je klaar om de juiste producten op de juiste kanalen aan te bieden op een manier die naadloos aansluit bij je doelgroep én waarbij je je klanten ervan kunt overtuigen dat jij de juiste aanbieder bent. Uiteraard is dit ook de stap waarbij je kleine aanpassingen door blijft voeren om het resultaat te monitoren en alles perfect te krijgen. 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Hoe vind je de perfecte influencer voor jouw merk?

Influencer marketing heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een krachtig instrument voor merken om hun doelgroep effectief te bereiken en te engageren. Met de

...

Zakelijk netwerken op vakantie: de balans tussen ontspanning en zakelijke kansen

In een tijd waarin de grenzen tussen werk en vrije tijd vervagen, staat het zakelijk netwerken op vakantie steeds meer in de schijnwerpers. De moderne

...

Geld besparen in het nieuwe jaar: slimme voornemens voor financieel succes

Het begin van een nieuw jaar biedt een uitstekende gelegenheid om financiële doelen te stellen en goede gewoonten te ontwikkelen die leiden tot meer geldbesparing.

...

Een leuke hobby kiezen: een wereld van mogelijkheden

Hobbies zijn niet alleen een manier om vrije tijd door te brengen, maar ook een kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, vrienden te maken en

...