Influencers zijn erg bekend in de marketing. Ze voegen dan ook waarde toe aan marketeers. Influencer marketing helpt bedrijven bereik te krijgen in een doelgroep of niche. Het kan ook de campagne prestaties verbeteren, of het nu gaat om het vergroten van de naamsbekendheid, het genereren van klanten of het stimuleren van de verkoop. Werken met een influencer ofterwijl een online content creator betekent dat je merk of bedrijf kan profiteren van hun creativiteit en content. Influencers zijn meestal dan ook creatieve mensen die content maken, waar hun volgers naar kijken. Het kan ook zijn dat zij voor een bredere doelgroep zorgen omdat zij content delen van jouw merk of bedrijf op nieuwe social media platforms. Influencer marketing gaat erom dat je de juiste influencers vindt die jouw merk of bedrijf het beste kunnen promoten. Ook moeten de influencers het juiste aantal volgers hebben. In deze blog wordt er meer informatie gegeven over wat influencer marketing is en wat je ermee kan doen. Soorten influencersEr bestaan verschillende influencers. Deze influencers bieden dan ook allemaal verschillende onderwerpen aan. De marketing industrie kent vier verschillende soorten influencers. We beginnen met nano influencers. Dit zijn de kleinste en minst bekende influencers. Meestal zijn dit soort influencers nog niet zo lang aanwezig in de industrie. Ze hebben rond de 1000 volgers en hebben dus een klein bereik. Vaak is hun content dan ook nog niet optimaal kwalitatief. Vervolgens komen de micro influencers. Zij hebben tussen de duizend en honderdduizend volgers en hebben dus een groter bereik dan de nano influencers. Dit zijn dan ook de juiste personen om een kleine bedrijven te laten promoten. Dan komen de macro influencers. Dit zijn de influencers met volgers tussen de honderdduizend en een miljoen. Zij hebben dus ook groot bereik en kunnen erg goed een merk en een bedrijf met naamsbekendheid promoten. Als laatste zijn er de mega influencers. Mega influencers hebben over een miljoen volgers en kunnen het beste jouw bedrijf en/of merk promoten. Ze hebben een ongelooflijk groot bereik en weten waar ze mee bezig zijn. Een nadeel is wel dat zij erg duur kunnen zijn wanneer ze jouw merk en/of bedrijf gaan promoten. Wat je moet doenEr zijn wel een aantal dingen waar je aan moet denken wanneer je aan influencer marketing begint, zoals wat is affiliate marketing en wat is ctr? Als je een nieuwe samenwerking aan gaat dan is het belangrijk dat je een vertrouwensband ontwikkeld. Dit doe je door de content te delen op je platforms en te cross-posten. Zorg er ook voor dat je zoveel mogelijk communiceert met de influencer over mogelijkheden om de content die zij creëren te hergebruiken. Ook is het belangrijk om een relatie op te bouwen. Door steeds vaker met bepaalde influencers te werken, kunnen de influencers nog authentieker over jouw merk en/of bedrijf promoten en bouw je aan de merkbekendheid voor de juiste doelgroep. Om een samenwerking aan te gaan met een influencer moet je wel eerst contact opnemen met een influencer. Wees daarom actief met hun content, door dit bijvoorbeeld, te liken, op te reageren en te delen. Zo toon je ook je steun. Wees goed aanwezig en actief op hun kanalen terwijl de samenwerking loopt en houdt dit dan ook vol tijdens de samenwerking. Hoe beter de band is tussen jou en de influencer, hoe beter de influencer zijn/haar best wilt doen. Ook wanneer een influencer jou beter kent als bedrijf en/of merk kan de influencer betere content maken en zo haar/zijn volgers beter inlichten wat je te bieden hebt.
|
https://doelbewust.nl/wat-is-ctr/ |