Displays worden veel ingezet op de winkelvloer. Niet zo gek ook, want Display marketing kent vele voordelen. Wanneer je een nieuw product wilt introduceren wordt de aandacht van de klant er naartoe getrokken. Daarnaast stimuleer je ook nog de impulsieve koper. Ook de naamsbekendheid van jouw bedrijf en producten, dit neemt toe door het te etaleren in een display. Het succes van Display marketing zie je terug in de stijgende verkoopcijfers die het met zich mee brengt.
Soorten displays voor jouw marketingEr zijn verschillende display soorten. Wil je serieus werk zetten achter het maken van display marketing, kies je displays dan goed uit. De meest compacte en effectieve displays zijn toonbankdisplays. Deze displays zijn licht en daardoor ook makkelijk te verplaatsen, daardoor ben je niet gebonden aan een vaste plek. Wanneer je echt goed de aandacht wil trekken, kies dan voor een lifesize display die je in winkels of dergelijke kan plaatsen en top tot teen op ooghoogte wordt geplaatst. Een product of persoon wordt dus op ware grootte afgebeeld en uitgesneden tot display. Displays worden gemaakt van verschillende materialen en in elke gewenste vorm, voor zover dat mogelijk is. Ben je nog op zoek naar alternatieve mogelijkheden om je producten goed te promoten? Stickers zijn altijd een mooie aanvulling.
Display marketing: laat je adviseren om een effectieve keuze te makenWanneer je van plan bent displays in te zetten als onderdeel van je marketingstrategie, is het belangrijk je goed te laten adviseren. Ga na welke producten je laat zien en zet je ter ondersteuning nog andere materialen in? Laat het geheel goed aansluiten op jouw product en je doelgroep. Het is erg belangrijk goed na te gaan wat je wilt bereiken. Het is zelfs mogelijk een hele project uit te besteden zodat je alles op elkaar afstemt.
|