Het aantal actieve internetgebruikers is de afgelopen 20 jaar elk jaar toegenomen. De technologische vooruitgang van de samenleving heeft een onthutsend effect op marketing gehad. Marketing begon als een simpele taak door een advertentie in een krant te plaatsen of een slot van 30 seconden te kopen tijdens een populaire voetbalwedstrijd. Die dagen zijn al lang voorbij. Deze “traditionele” marketingmethoden kunnen u kleine resultaten opleveren, maar ze zijn geen optimale manier om leads te verzamelen en potentiële klanten/kopers te bereiken. De waarde van het kunnen overbrengen van uw boodschap via meerdere mediakanalen wordt alleen maar groter met de tijd. Naarmate de samenleving digitaler wordt, lijkt het vanzelfsprekend dat online marketing hand in hand moet groeien. De verantwoordelijkheden en taken in verband met online marketing zijn uitgegroeid tot webdesign, het schrijven van content, marktonderzoek en grafisch ontwerp om er maar een paar te noemen. Er is een zeer klein aantal mensen in de wereld dat getalenteerd is op al deze gebieden, en om dit probleem aan te pakken is er een toename van online marketing bureaus. Definitie: wat is een online marketing bureau?Een online marketing bureau is een marketing bureau dat zich richt op het veranderende landschap van het digitale tijdperk. Online marketing bureaus concentreren zich, in tegenstelling tot andere marketingbedrijven, voornamelijk op het gebruik van nieuwe technologieën en moderne technieken om de reputatie en verkoop van hun klanten te versterken. Hoewel alle bedrijven zullen profiteren van een online marketing bureau, is het logisch dat een bedrijf dat voornamelijk online bestaat, veel meer waarde zal halen uit online dan een fysiek bedrijf in een grote stad. Online marketing bureaus bestaan uit verschillende getalenteerde mensen met verschillende achtergronden. Samen zijn ze in staat om uitgebreide diensten te bieden die de acquisitie-, retentie-, omzet- en conversieratio’s voor hun klanten zullen verhogen. Een online marketing bureau heeft er alle belang bij om bij elkaar te blijven en resultaten van hoge kwaliteit te leveren. Een grafisch ontwerper kan moeite hebben om klanten te werven die slechts een kleine hoeveelheid grafisch ontwerp nodig hebben. Een grafisch ontwerper en een webdesigner kunnen echter samen een herontwerp van webpagina’s aanbieden. Naarmate het aantal experts in een groep toeneemt, worden de aangeboden diensten veel lucratiever, wat leidt tot meer geïnteresseerde klanten en betere dienstverlening. Een online marketing bureau zal bijna altijd beter presteren dan een freelance online marketeer. Dit wil niet zeggen dat freelance online marketeers niet getalenteerd zijn, maar een enkele online marketeer heeft gewoon niet de middelen om te concurreren met een online marketing bureau. Het pure talent, het kapitaal en de ervaring die een online marketing bureau heeft, zal bijna altijd beter presteren dan een online marketeer die werk moet uitbesteden en verschillende taken uit verschillende disciplines moet uitvoeren. |