Webdesign Het internet is van iedereen. Dit maakt dat ook iedereen gelijke kansen heeft op dit internet. Veel mensen gebruiken deze kansen om hun verhaal te vertellen door middel van het opzetten van een website. Deze websites zijn voor bedrijven of persoonlijke verhalen. Dit verschilt per persoon en per verhaal dat wordt verteld. Deze websites worden gemaakt door web professionals die de websites van 0 opzetten. Deze web professionals moeten goed luisteren naar de wensen van de klant (de mensen die het idee van de website hebben). Naast de web professionals, die in de meeste gevallen in ieder geval de achterkant van een website in orde maken, zijn er ook nog webdesigners. Webdesigners zijn de personen of bedrijven die alles doen wat betrekking heeft op de uitstraling van een website. Dit is erg belangrijk doordat dit in veel gevallen een grote impact op de uiteindelijke omzet / gebruikerservaring van een website heeft. Er wordt vaak gesproken over dat een website het online visitekaartje van een bedrijf is. Dit maakt dat een goede uitstraling en webdesign van vitaal belang is voor het succes van de website. Wanneer de website niet aansluit op de doelgroep die moet worden bereikt zal de website niet slagen in de doelstellingen die zijn gesteld voor het bedrijf. Wat is webdesign? Nu uitvoerig besproken is waarom webdesign belangrijk is voor iedere website kunnen we verder met wat webdesign precies is. Webdesign is mensenwerk. Het is gedetailleerd en zorgt voor de uitstraling en functionaliteiten van iedere website waar aan wordt gewerkt. Dit kan door middel van het aanpassen van de code (in veel gevallen de CSS van de website). De uitstraling van een website is niet in één dag gebouwd en geregeld. Dit wordt gedaan door middel van een continue proces waarbij testen centraal staat. De testen worden gedaan door kleine aanpassingen uit te voeren (bijvoorbeeld een afbeeldingen veranderen of de kleur van het thema) en de doelgroep deze te laten testen. Deze kleine aanpassingen worden bijvoorbeeld een week in de website gezet en een week lang erop gelaten. Door dit te doen kan de impact van deze verandering worden gemeten. De data die hierdoor binnenkomt wordt door de webdesigner (A/B tester) bekeken en getoetst. Met het resultaat kan nauwkeurig worden bekeken wat de impact van de verandering was (en of de verandering moet blijven of juist niet). Belangrijk met deze testen is om genoeg data te hebben. Een website met 1000 bezoekers per dag kan makkelijker en sneller toetsen dan een website met 100 bezoekers per dag.
|
https://zicht.nl/diensten/webdesign |