A brand new year
Image default
Bedrijven

3 Redenen om grote posters in jouw marketinginspanningen te overwegen

Hoewel de nieuwere digitale marketingtechnieken tegenwoordig een cruciale plaats nemen in elke moderne marketingcampagne, zijn de meer traditionele benaderingen nog steeds niet uit de mode geraakt. Gedrukte media zoals grote posters kunnen namelijk de aandacht trekken en enorme spraakmakers zijn! Om je hiervan te overtuigen, hebben we in dit artikel drie van de meest overduidelijke redenen gecompileerd waarom grote posters een effectief onderdeel zijn van de meeste reclamecampagnes.

Ze vestigen de aandacht op jouw winkel

Grote posters zijn geweldig in te zetten om jouw winkel de uitstraling te geven die je graag zoekt. Wanneer je een posters bijvoorbeeld in jouw winkelraam laat plaatsen, zal deze ongetwijfeld de aandacht weten te trekken van voorbijgangers. Ze maken niet alleen jouw winkelpui een stuk aantrekkelijker voor potentiële klanten, maar kunnen bovendien een goed beeld geven van wat jouw bedrijf precies doet en kunnen reclame maken voor de huidige verkooplijn.  

Goedkoper dan veel andere alternatieven 

Grote posters drukken is doorgaans veel kosteneffectiever dan talloze andere reclame-methoden, zoals billboard ruimte, tv-reclame en online reclame. Dit maakt posters een aantrekkelijke invulling voor jouw totale marketingplan. Posters zijn namelijk veelzijdig genoeg en gemakkelijk inzetbaar voor meerdere malen. Hierdoor hoef je alleen een investering te doen in het ontwerpen en drukken van de posters. Grote posters kun je op veel locaties gratis plakken, zelfs waar veel voorbijgangers zijn! Kortom, posters zijn een geweldige manier om jouw lokale doelmarkt te verrassen met waardevolle informatie die zal leiden tot verkoop van jouw producten of diensten. 

Grote posters zijn gemakkelijker te zien

In tegenstelling tot kleinere publicaties zoals flyers en brochures, zijn grote posters simpelweg makkelijker te zien en te lezen. Hierdoor ben je met posters in staat om een grotere, snellere impact te maken op jouw potentiële klanten. Onthoud dat je de hoogste prioriteit geeft aan de leesbaarheid van jouw posters. Aangezien je maar een paar seconden hebt om de aandacht van mogelijke klanten te trekken, moet je ervoor zorgen dat de reclameboodschap duidelijk is, gebruikmaakt van aantrekkelijke kleuren en informatie wordt gepresenteerd in een leesbaar lettertype. 

Ze versterken voortdurend jouw merk

Grote posters hebben het grote voordeel in marketing dat ze hoogstwaarschijnlijk niet maar één keer gezien zullen worden, zoals dat normaal gesproken gebruikelijk is bij een online advertentie. Elke keer dat mensen langs jouw poster zullen lopen, worden ze weer aan jouw bedrijf herinnerd. Laat ze echter ook niet zo lang hangen, zodat mensen ze niet meer willen zien! Probeer ze daarom af en toe te vervangen met nieuwe ideeën om zo een constant evoluerende herinnering te geven aan zowel jouw potentiële als bestaande klanten.

 

https://www.drukzo.nl/posters-bedrukken