A brand new year
Image default
Bedrijven

Het belangrijkste aspect van online marketing

Tegenwoordig leven we net zo goed digitaal als offline. We gaan online winkelen, bestellen eten, spreken vrienden digitaal en werken allemaal aan onze digitale identiteit. Daarom is het vanzelfsprekend belangrijk om je als bedrijf niet alleen fysiek maar ook online goed te profileren. Bovendien biedt online marketing ontelbaar veel voordelen en kansen om je bereik te vergroten ten opzichte van de enigszins beperkte middelen in de analoge wereld. Hieronder lees je op welke punten je moet letten als je je online marketingstrategie wil optimaliseren. En wat is nu eigenlijk het belangrijkste aspect van online marketing?

Voor een goede marketingstrategie gebruik je zowel SEO (Search Engine Optimalisation) als Social Media

Het belangrijkste doel is je online zichtbaarheid vergroten. Zorg ervoor dat je veel relevante content maakt zodat de zoekmachine Google je makkelijk vindt. Zowel de sociale media kanalen als een logische en overzichtelijke website helpen hierbij. Hiervoor kun je een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelen.

Je doelgroep bereiken en verbreden doe je ten eerste door je vindbaarheid te vergroten en ten tweede door de klanten op te zoeken waar zij ook te vinden zijn. 

Hierbij is SEO een belangrijk aspect. Tegenwoordig hangt de vindbaarheid van je website niet langer af van de hoeveelheid zoektermen die je artikelen bevatten of bepaalde keywords. Het draait om webdesign en content. Google is namelijk zo slim om de artikelen te scannen op inhoud, en kijkt in de artikelen of bepaalde woorden rondom het thema wel of niet bij het onderwerp passen. DoubleSmart helpt je bij het optimaliseren van jouw online marketing strategie.

Je vindbaarheid vergroten kan natuurlijk uitstekend op de sociale media kanalen. Zorg voor interessante en relevante content en voor regelmaat in het plaatsen van je berichten. Dit voldoet niet alleen aan de verwachtingen van de klant, maar werkt ook in het voordeel van het algoritme van bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Wat de klant in haar of zijn feed te zien krijgt is namelijk niet alle geplaatste content: het algoritme kiest de relevantste en meest gewaardeerde berichten uit en plaatst die bovenaan. Daarom is het belangrijk om boeiende content te creëren die de aandacht van de klant vasthoudt. Ook zal de klant boeiende berichten sneller delen, opslaan of liken en genereer je op die manier verkeer. Hoe regelmatiger en relevanter je posts zijn, hoe vaker je berichten zullen worden gezien wat ook direct resulteert in een hogere Google ranking.

Wat is dan precies relevante content?

Onder content valt in principe alles wat online geplaatst wordt en zichtbaar is voor de klant. Denk aan zowel tekst, bullet-points, grafieken maar ook aan afbeeldingen. Als je je zichtbaarheid wil vergroten kun je er dus het beste voor zorgen dat al deze voorbeelden relevant zijn wanneer je ze plaatst en altijd inhoudelijk passen bij je bedrijf. Kwantiteit maar ook kwaliteit. Gebruik de juiste trefwoorden en plaats originele content. Blijf daarom vernieuwend en lever. Dat is ook de beste garantie voor een tevreden klant.

 

 

Advertentie: Adbull B.V. – SEO prijzen.