Marketing in de zorg

Ook in de zorg is er marketing. Natuurlijk zijn goede resultaten nog altijd de beste reclame. Maar, mensen moeten de ...

Inhoudsopgave:

Ook in de zorg is er marketing. Natuurlijk zijn goede resultaten nog altijd de beste reclame. Maar, mensen moeten de artsen, verpleegkundigen en therapeuten wel eerst weten te vinden natuurlijk. Het is jammer dat een praktijk niet de cliënten of patiënten kan helpen die het kan helpen. Tegenwoordig is er daarom ook marketing in de zorg. Ergens is dat misschien wel jammer, want geld naar marketing gaat niet naar de handjes. Maar het is zoals het is. Wil je weten waar de marketing in de zorg dan zoal uit bestaat? Lees dan verder.

Warme doorverwijzing

Het gebeurt regelmatig dat een huisarts mensen naar een specifieke specialist doorverwijst. Dat werkt natuurlijk enorm goed. Alleen soms kunnen nieuwkomers zo moeilijker aan cliënten komen. Dat is natuurlijk jammer.

Website voor therapeuten

Vaak begint de marketing met een website voor bijvoorbeeld therapeuten. Ben je een therapeut en wil je een website? Dan is het handig om deze website te laten maken, door een bureau dat ervaring heeft met een website voor therapeuten. Ontbreekt deze ervaring met een website voor therapeuten? Dan heb je kans dat de webdeveloper meer tijd nodig heeft. Dit komt omdat diegene niet alle mogelijkheden kent, die voor therapeuten van belang zijn.

Overige marketing in de zorg

In de zorg wordt steeds meer marketing ingezet. Denk daarbij aan YouTube filmpjes, reviewsites, linkbuilding, Google Ads, blogs, flyers, artikelen in magazines, publicaties, social media, etc. Al met al gaat het bij marketing in de zorg vaak over het uitstralen van betrouwbaarheid, professionaliteit en ook een stuk menselijkheid.

Marketing in de zorg is anders

Doordat betrouwbaarheid zo enorm belangrijk is in de zorg, vraagt het daarom wat specifieks van de marketing. Het moet namelijk doordrenkt zijn met zogenaamde social proof. Dus reviews, recensies en de ouderwetse mond-tot-mondreclame is van groot belang. Het vraagt om een minder commercieel ogende aanpak. Authenticiteit is superbelangrijk.

Misvatting in de marketing

Strooien met ingewikkelde termen, waarvan je weet dat een leek niet weet wat het betekent? Niet doen! Dat doen veel praktijken wel, maar het werkt averechts. Bovendien maakt het sommige mensen ook nog eens onnodig zenuwachtig. Dat is natuurlijk helemaal niet fijn bij een behandeling.

https://medifactor.nl/marketing/clienten-in-de-zorg-therapeuten/
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Comfortabel wonen met een airco ombouw en heaters van Evolarshop

Comfortabel wonen met een airco ombouw en heaters van Evolarshop Airco ombouw: Stijlvolle oplossing voor je buitenunit Een airco is een onmisbare aanvulling in veel ...

Jouw ideale vloer in Delft: Ontdek het aanbod van LAB21 met laminaat Leiden en PVC vloer Leeuwarden

Ben je bezig met het vernieuwen van je interieur in Delft? Een goede vloer vormt de basis van elke woning en zorgt voor zowel comfort ...

Fruitkoelhuis en gekoelde opslag voor boter: zorg voor langdurige versheid

Koelhuis Dronten biedt hoogwaardige opslagdiensten voor diverse producten, waaronder een geavanceerd fruitkoelhuis en de gekoelde opslag voor boter. Dankzij jarenlange ervaring en geavanceerde technologie kan ...

Waarom bio-ethanolhaarden een stijlvolle keuze zijn voor uw woning of tuin

Bent u op zoek naar een haard die zowel sfeer als warmte toevoegt aan uw woning of tuin? Bio-ethanolhaarden zijn dan een uitstekende keuze. Deze ...