A brand new year
Image default
Internet marketing

Internetmarketing is tegenwoordig een must, 3 redenen

In het huidige, digitale tijdperk is het voor het overleven en groeien en bloeien van een bedrijf van essentieel belang om online aanwezig te zijn en te investeren in internetmarketing in plaats van traditionele marketing. En dat geldt voor merken van elke omvang! Bij doelbewust.nl kunnen ze je van begin tot eind bijstaan.

Digitale marketing is vandaag wat traditionele reclame was vóór het tijdperk van het internet

Onze gewoonten veranderen. Nederlanders brengen 21 jaar, 3 maanden en 12 dagen van hun leven online door op het internet. Vergeleken met de gemiddelde levensverwachting, die in Nederland 82 jaar is, is het bijna een vierde van hun leven. Dat is inclusief de tijd die ze (privé) op hun mobiele telefoon doorbrengen op bijvoorbeeld sociale media, maar ook voor hun werk moeten mensen veel online zijn. Gezien het feit dat consumenten zoveel tijd doorbrengen omringd door technologie, is het voor moderne marketeers veel gemakkelijker om hen online te bereiken.

Het bovenstaande zou duidelijk moeten maken waarom internetmarketing tegenwoordig zo in de belangstelling staat. Er zijn echter veel meer voordelen dan dat. Dus voor iedereen die zich afvraagt waarom digitale marketing superieur is aan traditionele reclame, lees gerust verder!

1. Het is kosteneffectiever

Als je een ondernemer zou vragen wat het duurste onderdeel is van het opbouwen van een merk, dan zouden ze zeker marketing zeggen! Ja, marketing is altijd het meest financieel slopende geweest, maar een onmisbaar onderdeel van elk bedrijf. Dat is de reden waarom merken elke kans om kosten te besparen met open armen begroeten. En digitale marketing doet precies dat!

Internetmarketing is aanzienlijk goedkoper dan bijvoorbeeld reclame in gedrukte media. Afhankelijk van het digitale marketingkanaal van jouw keuze, kun je gratis aan de slag of hooguit een kleine investering doen in een paar online marketingtools.

Een uitstekend voorbeeld van een kosteneffectieve manier om mee te beginnen zou zijn e-mail marketing. Het enige wat je hoeft te doen is een mailinglijst aan te maken en een paar euro te investeren in e-mail marketing tools zoals Mailchimp. Dat zou je veel minder kosten dan honderden euro’s te betalen voor gedrukte publicaties of promotiemateriaal.

Als alternatief kost het je niets om een bedrijfsprofiel aan te maken op verschillende social media platforms. Toch bouw je hiermee een online aanwezigheid op zodat jouw merk, product of dienst door duizenden ogen gezien kan worden. Neem contact op met de professionals van doelbewust.nl. Want met een goede internetmarketing zijn je opties bijna onbeperkt!

2. Het is meer boeiend

Digitale marketing is veel boeiender dan traditionele marketing – dat staat buiten kijf. Daar zijn een paar redenen voor. Het heeft toegang tot verschillende soorten interactieve media. De digitale omgeving geeft de marketeers van doelbewust.nl toegang tot een grotere verscheidenheid aan manieren om hun publiek te engageren. Terwijl traditionele marketeers beperkte reclamekeuzes hebben, kunnen online marketeers verschillende soorten content gebruiken om verschillende gebruikers aan te trekken. Een van de populairste methoden van digitale reclame is bijvoorbeeld het gebruik van verschillende soorten video’s. Deze zijn een uitstekende en interactieve manier om te communiceren met je consumenten, hen te vermaken, en hen te converteren!

Het speelt in op de verschillende smaken van gebruikers. Ieder van ons heeft voorkeuren, en de digitale omgeving staat marketeers toe tegemoet te komen aan die verschillende voorkeuren! Of het nu is door middel van targeting of het promoten van een bedrijf door middel van verschillende soorten content, merken bereiken hogere tevredenheidspercentages van gebruikers wanneer ze zichzelf online promoten.

De concurrentie is overweldigend

De steeds concurrerender wordende digitale markt dwingt marketeers om alert te blijven en zo boeiend mogelijke content te maken. Doen ze dat niet, dan zullen hun concurrenten er snel bij zijn en de aandacht van hun publiek stelen. Gebruikersbetrokkenheid is altijd al cruciaal geweest voor marketingprofessionals, en online marketing maakt het bereiken ervan alleen maar gemakkelijker!

3. Het heeft een uitstekende ROI

Digitale marketing gaat niet alleen over lage kosten; het biedt ook een uitstekende return on investment! Vergeleken met traditionele reclametechnieken zoals merkartikelen, printreclame en mediasamenwerkingen, zijn geavanceerde digitale marketingtechnieken aanzienlijk goedkoper en leveren ze effectievere resultaten op.