Eenlinkbuilding specialist kan je helpen om je online vindbaarheid te optimaliseren. Maar uit welke facetten bestaat online vindbaarheid precies? En waarom zou je je bekommeren om je online vindbaarheid, bijvoorbeeld als bedrijf? Nou, online vindbaarheid speelt heden ten dage een grote rol in de marketingstrategie van nagenoeg alle bedrijven. Mensen spenderen namelijk nu eenmaal een groot deel van hun tijd online. Men werkt niet alleen via het internet, maar spenderen er dagelijks ook vele uren van hun vrije tijd. En waar mensen komen, daar zijn er kansen voor bedrijven. Naamsbekendheid onlineKansen om hun naamsbekendheid op te bouwen en kansen om hun product of dienst optimaal in de markt te zetten. Linkbuilding kan hier een grote en belangrijke rol in spelen, onder andere doorbacklinks inzetten. Marketing, vooral online, draait namelijk om het zo optimaal in de markt zetten van jouw merk of bedrijf. Dat wil zeggen: je wil dat mensen jouw merk of bedrijf zo veel mogelijk kennen, en verspreiden (denk aan vrienden, familie, collega’s, et cetera. Dat krijg je op internet alleen voor elkaar als mensen je daadwerkelijk kunnen vinden. Online vindbaarheidLinkbuilden bestaat uit verschillende activiteiten die allemaal neerkomen op het vergroten van je online vindbaarheid. Online vindbaarheid is onder andere af te meten aan de mate van inspanning die (potentiële) klanten moeten leveren voordat ze (gericht of per toeval) op jouw website terecht komen. Het gaat er dus om dat je snel bovenaan komt te staan in de resultaten als iemand jouw bedrijfsnaam in een zoekmachine invoert. En niet alleen een bedrijfsnaam kan een trigger zijn, maar zoekopdrachten die enigszins te maken hebben met de producten of diensten die jouw bedrijf levert, kunnen ook bijdragen aan jouw online vindbaarheid. Hoe doe je aan goede linkbuildingDit soort termen kunnen zeer uiteenlopend zijn. Het betreft namelijk alle woorden die geassocieerd kunnen worden met de voor jou relevante bedrijvigheid. Al deze woorden kunnen ervoor zorgen dat jouw website meer bezoekers trekt. Het is dus zaak, als je alles uit je marketingstrategie en je online aanwezigheid wil halen, om aan linkbuilding te doen. Zoals gezegd zijn de mogelijkheden erg uitgebreid als je als bedrijf aan linkbuilding doet. Je kunt nagenoeg allerlei soorten teksten en termen opgeven die gebruikt kunnen worden om te werken aan jouw online vindbaarheid. Maar juist omdat de mogelijkheden zo uitgebreid zijn, is het belangrijk om verstandige keuzes te maken. Gerichte termenHet is, met al die talloze websites en bedrijven die aanwezig zijn op het internet, niet handig om bijvoorbeeld termen te kiezen die slechts losjes te maken hebben met jouw website. Een verstandige keuze voor een term die doorgelinkt kan worden, moet een keuze betreffen die direct raakt aan de werkzaamheden waar het over gaat. Als jouw website over tuinieren gaat bijvoorbeeld, denk dan niet te moeilijk en kies als term “tuinieren” of “benodigdheden voor in de tuin”. Dwaal niet te veel af naar specifieke gevallen die misschien wel met tuinieren te maken hebben, maar niet erg kernachtig zijn. Tenzij je dat product of dienst erg graag wil verkopen uiteraard. |