Je kunt niet eten voordat je gaat zwemmen, anders krijg je kramp. Wortelen kunnen je zicht verbeteren. Licht valt niet twee keer op dezelfde plaats. Wat hebben al deze uitspraken gemeen? Het zijn allemaal mythes. Er is geen bewijs dat je spierkramp krijgt als je eet voordat je gaat zwemmen of dat wortels ervoor zorgen dat je geen bril krijgt. Het Empire State Building wordt gemiddeld 25 keer per jaar door de bliksem getroffen, dus de bliksem kan zeker twee keer op dezelfde plek inslaan. Een ander onderwerp dat zelf ook een aantal mythes met zich meebrengt? Zoekmachineoptimalisatie (SEO). Veel SEO-mythes komen voort uit Google’s geheimzinnigheid over hoe het algoritme sites rangschikt in de zoekresultaten. Hier lees je alles over de mythes die een SEO-specialist weet te ontkrachten. SEO mythe # 1: Je hoeft geen zoekwoord onderzoek te doenEen van de eerste misvattingen van SEO is dat je geen zoekwoord onderzoek hoeft te doen. Veel mensen zullen zeggen dat als je een relevant trefwoord voor je pagina bedenkt, je er geen onderzoek naar hoeft te doen of extra aanvullende trefwoorden hoeft te vinden. Echter, alleen denken dat een trefwoord voldoende is om te gebruiken in je content is niet genoeg. Als je geen gegevens hebt over het trefwoord, heb je niet de cijfers om het feit te ondersteunen dat het een goed trefwoord is om op te richten. Bovendien, zonder trefwoord onderzoek, kan de pagina slechts voor één trefwoord scoren, waardoor de zichtbaarheid beperkt wordt. Je moet een trefwoord onderzoek uitvoeren om ervoor te zorgen dat je relevante trefwoorden kiest die verkeer naar de pagina zullen leiden. SEO mythe #2: Hoe meer zoekwoorden je gebruikt op een pagina, hoe beter deze zal ranken Een van de meest voorkomende SEO mythes is dat hoe meer zoekwoorden je integreert op je pagina’s, hoe beter je zal ranken. Veel mensen geloven nog steeds dat als je wilt ranken, je het trefwoord zo vaak mogelijk moet gebruiken in je inhoud, zodat Google begrijpt dat je pagina relevant is voor de zoekopdracht die een gebruiker heeft gegeven. De realiteit is echter dat het te vaak integreren van je zoekwoorden leidt tot keyword stuffing, wat een negatieve ranking factor is. Google kan je site straffen voor het overmatig gebruik van een trefwoord, omdat het deze strategie ziet als een “Black hat” SEO-techniek. “Black hat” SEO technieken gaan in tegen de richtlijnen van Google, dus het gebruik van een van deze tactieken zal de ranking van de site schaden. SEO mythe #3: Je hoeft je alleen maar op de juiste zoekwoorden te richten – content doet er niet toeEen van de meest voorkomende misvattingen over SEO is dat het allemaal draait om trefwoord targeting. Veel mensen geloven dat als je je richt op de zoekwoorden waar je voor wilt ranken, door ze simpelweg door middel van kwalitatief laagstaande teksten te verspreiden, de inhoud van de pagina er niet zoveel toe doet. Met andere woorden, je zult gewoon in de zoekresultaten komen omdat je optimaliseert voor dat trefwoord, toch? Fout. De inhoud van je pagina’s speelt een cruciale rol in het helpen van je positie in de zoekresultaten. Als je geen inhoud van hoge kwaliteit levert, zul je niet zo goed scoren in de zoekresultaten, ongeacht hoe goed je optimaliseert voor zoekmachines. Je zult ook niet succesvol leads werven, omdat je niet de meest overtuigende content op je pagina zult leveren. Als jouw publiek niet de informatie vindt die ze nodig hebben, zullen ze de pagina verlaten en het bouncepercentage verhogen. Deze actie stuurt een negatief signaal naar Google dat de SEO ranking kan schaden. Leer tijdens een SEO-cursus welke signalen je wél naar Google moet sturen om hogerop in de ranking te komen. |
http://ralfvanveen.com |