Zoekmachine adverteren (SEA) is een tak van zoekmachine marketing (SEM). Terwijl zoekmachine optimalisatie (SEO) zich concentreert op het verbeteren van de toegankelijkheid met behulp van trefwoorden, plaatst SEA de betaalde advertentie direct in de zoekmachine resultaten en op partner websites. De term “search engine advertising” wordt vaak gebruikt als synoniem voor adverteren op trefwoorden, waardoor ook de term PPC (pay per click) is ontstaan, die verwijst naar de betalingsmethode die door de adverteerders wordt gebruikt. De dominantie van Google en Google adverteren op de markt heeft ertoe geleid dat zijn advertentieplatform, Google adverteren, een andere term voor zoekmachinereclame is geworden. Ondanks de verschillende verschijningsvormen is het concept steeds hetzelfde: de advertentie wordt boven, onder of naast de zoekresultaten geplaatst. Het opnemen van advertenties in de zoekresultaten is echter niet uniek voor Google; dergelijke diensten worden ook aangeboden door Bing en Yahoo. Aangezien de adverteerders betalen voor hun positie tussen de organische zoekresultaten, vormt deze vorm van marketing een aanzienlijke bron van inkomsten voor de zoekmachines. Je kunt voor meer informatie kijken bij Online marketingbureau Amersfoort. Google AdverterenHet principe van zoekmachine adverteren is vrij eenvoudig. De eerste stap van het bevorderen van een bedrijf met Google, Bing, of Yahoo is het definiëren van de zoekwoorden die relevant zijn voor dat respectieve bedrijf. Het is daarom essentieel om de belangrijkste zoektermen die worden gebruikt om soortgelijke websites en aanbiedingen te vinden te identificeren. Zodra je deze set van sleutelwoorden, kun je beginnen met het maken van een concept tekst voor de advertentie. Je moet dan bepalen hoeveel je bereid bent te betalen voor een gebruiker om te klikken op de advertentie. Je advertentie de positie in de resultaten kan ook zet je op een voordeel ten opzichte van de concurrenten, maar dit is slechts een van de vele factoren waar een succesvolle SEA campagne uit bestaat. Met veel te overwegen tijdens het advertentieproces, zal een SEA specialist veel tijd investeren in elke fase van het ontwikkelen, uitvoeren en onderhouden van online marketing campagnes. In de voorbereidende stadia, is het belangrijk om budgetten en regionale beperkingen te overwegen. Een specialist weet hier veel meer van dan de meeste mensen en daarom kiezen veel mensen ervoor om de SEA campagne uitbesteden, zoals bijvoorbeeld bij Online marketingbureau Amersfoort. De landingspagina’s, waarnaar je advertentie verwijst, moeten vervolgens worden geoptimaliseerd. Zodra de advertentie vervolgens wordt geactiveerd, kunnen de prestatiegegevens worden geanalyseerd en de marketingmethoden worden verfijnd. SEA campagne uitbestedenIn principe kost het niets om een advertentie tussen de zoekresultaten te plaatsen. Zoekmachine-adverteren werkt op basis van kosten per klik (CPC), zodat adverteerders alleen kosten hoeven te maken wanneer een gebruiker op een advertentie klikt en wordt doorgestuurd naar de landingspagina. De kosten van elke klik kunnen de adverteerders zelf bepalen, maar de frequentie waarmee de advertentie wordt weergegeven, komt overeen met de omvang van het aanbod. De toewijzing van de advertentieruimte wordt dan bepaald door een veiling, ook bekend als Real Time Bidding. Je kunt ook een SEA campagne uitbesteden aan andere bedrijven. |
https://cherry-marketing.nl/ |