A brand new year
Image default
Marketing

Zo val je op met jouw branding!

Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om je te onderscheiden als professioneel ondernemer. Toch is dit een belangrijk aspect van jouw onderneming. Wil je succesvol zijn, dan moet je zien op te vallen. En hoe val je op? Door je te onderscheiden met jouw personal brand! Een personal brand is eigenlijk je visitekaartje op elk gebied. Hoe presenteer jij jezelf op social media en andere sociale platformen? Wat maakt het dat mensen geïnteresseerd zijn in jou? Een personal branding gaat namelijk niet alleen om die dienst die je aanbiedt, maar ook om de persoon die achter de dienst zit. Wat is jouw verhaal? Waar sta je voor? Lees hieronder de tips die jouw branding versterken.

 

Tips om jouw branding te versterken

Tip 1. Leef je visie

Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? Wat drijft jou? Dit zijn allemaal vragen die je helder moet hebben voor je personal brand. Het is belangrijk voor een personal brand dat je uitdraagt wie jij bent en waar je passies, je ambities en je krachten liggen. Door duidelijk voor ogen te hebben wie je bent, waar je voor staat en wat je wilt bereiken, ontwikkel je een visie die je naar buiten draagt.

Om jouw personal branding te versterken is het van belang om jouw waarden te ontdekken. Waarom kiest de klant voor jou en niet voor de concurrent? Hier kom je achter door in contact te komen met mensen die jou goed kennen en persoonlijke vragen te stellen aan jouw klanten. Wat maakt het dat klanten geïnteresseerd zijn in jou en niet kiezen voor de concurrent? Hoe ziet jouw omgeving jou? Dit vertelt iets over hoe je wordt gezien en geeft vaak een weerspiegeling van jouw gedrag.

 

Tip 3. Ga de verdieping in

Om voor mensen een duidelijk beeld te schetsen van jouw personal brand, zul je de verdieping in moeten. Hiermee bedoel ik dat alleen antwoord geven op de vraag niet voldoende is. Bijvoorbeeld: ‘Ik lever echte kwaliteit’. Maar wat maakt het dat jij echte kwaliteit levert? Waarom ben jij zo sociaal en klantgericht? Stel jezelf open, wees kwetsbaar en geef concrete voorbeelden. Door hier de verdiepende laag op te zoeken, onderscheid je je van je concurrent.

 

Tip 4. De markt op

Wanneer je je personal brand duidelijk in kaart hebt gebracht, is het tijd om de markt op te gaan, online en offline. Bepaal de platformen waar jij zichtbaar wilt zijn en jezelf wilt presenteren. Je kunt hiervoor een online marketingplan opstellen, dit kan je helpen bij de structuur van je communicatiekanalen. Het is belangrijk dat jouw personal brand via elk communicatiemiddel naar voren komt. Het is hierbij dus ook belangrijk om visueel op te vallen. Ontwerp een herkenbaar creatief design wat je terug laat komen in je visitekaartje, brochure, social media, eigen website, cv etc. Zo bouw je aan bekendheid en je online/offline identiteit. Let them remember you! Met bovenstaande tips kom je al een heel eind, maar vervolgens moet je ook nog jouw vindbaarheid gehalte zien te vergroten. Het bedrijf Cherry wat gespecialiseerd is op het gebied van zoekmachinemarketing en SEO, kan je hierbij helpen. Maar hoe gaat Cherry precies te werk?

 

Cherry’s zoekmachinemarketing en SEO traject

Cherry’s SEO traject start met een nulmeting, waarin de huidige vindbaarheid van jouw bedrijf in kaart wordt gebracht. Hierin komt naar voren op welke zoekwoorden je goed scoort, welke niet en waar aan gewerkt kan worden. Ook wordt er in deze fase gekeken naar de snelheid van je website. Tijdens het keyword onderzoek wordt er inzichtelijk gemaakt op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt. Zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf worden in kaart gebracht. Ook wordt er gekeken naar de ‘zoekwoord moeilijkheid’ wat simpel gezegd inhoudt hoe groot de concurrentie is op dat woord. Vervolgens kijkt Cherry samen met jou of de website technisch goed in elkaar steekt. Werken alle links? Hoe is het gebruiksgemak? etc. Ook dit zorgt voor een positieve ranking binnen Google. Tijdens deze fase wordt er ingegaan op de inhoud van de webpagina. De inhoud wordt aangepast naar de bijbehorende zoekopdrachten op Google om zo jouw publiek te bereiken. Als laatst past Cherry de linkbuilding strategie toe. Wat betekent dat er wordt gekeken naar links van andere websites naar jouw website. Ook dit vergroot je vindbaarheid! Kijk daarom eens bij Cherry Marketing. en laat het team van Cherry je helpen om de vindbaarheid van jouw bedrijf te vergroten! Zo kan jij je richten op je eigen bedrijf en vullen zij jouw online marketing in.                  

https://cherry-marketing.nl/online-marketing