A brand new year
Image default
Media

Wat doet een PR bureau

Een PR bureau biedt hup via verschillende manieren. Een van de bekendste dingen, waar een PR bureau voor zorgt is free publicity. In deze blog lees je wat een PR bureau is en waar een PR bureau zich mee bezig houdt.

 

De betekenis van PR bureau

Wat is een pr bureau? Een PR bureau is een bureau, dat vooral gericht op externe communicatie. Deze communicatie verschilt van communicatie in de media, naar communicatie naar klanten of samenwerkingspartners. Een PR bureau optimaliseert de relatie tussen een bedrijf, de klanten en samenwerkingspartners. Naast het optimaliseren van de relatie houdt een PR bureau zich ook nog bezig met andere factoren. Een PR bureau houdt zich ook bezig met het generen van free publicity. Dit wordt ook wel gratis publiciteit genoemd.

Waar houdt een PR bureau zich mee bezig?

Een PR bureau houdt zich bezig met allemaal verschillende zaken. Naast het onderhouden van de relatie tussen klant, samenwerkingspartners en een bedrijf houdt het zich nog bezig met andere factoren. Een daarvan is het generen van free publicity. Een PR bureau heeft de middelen om gratis publiciteit te generen voor een bedrijf. De publiciteit wordt onder andere gegenereerd, door het houden van verschillende events. Een voorbeeld hiervan is een pers-event. Het bureau reageert op oproepen van journalisten. Journalisten roepen op voor persberichten en interviews. Wanneer een persbericht of een interview heeft plaatsgevonden, wordt er publiciteit gegenereerd voor een bedrijf. Daarbij weet een PR bureau precies welke media middelen het meest positief kunnen uitpakken voor jou als bedrijf.

 

In het kort

Een PR bureau houdt zich bezig met verschillende aspecten. Zo optimaliseert het bureau de relatie tussen klant, samenwerkingspartner en bedrijf. Daarnaast zorgt een PR bureau ook ervoor dat een bedrijf free publicity kan ontvangen. Een PR bureau realiseert dit door op oproepen te reageren van journalist met betrekking tot een persbericht of interview. Het bureau heeft de middelen om een bedrijf positief in de media te brengen.