Of u nu bent opgezadeld met een defect product of niet kunt achterhalen waar die afschrijvingen op uw creditcardafschrift vandaan komen, iedereen heeft wel eens geprobeerd een medewerker van de klantenservice te bereiken. Maar een echt persoon aan de telefoon krijgen om jouw problemen op te lossen, is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Dus, hoe krijgt u de hulp die u nodig heeft zonder de hele dag in de wacht te staan? Lees verder voor 15 tips waarmee u in een mum van tijd een medewerker van de klantenservice bereikt. Wil je de klantenservice bereiken van bedrijven maar je weet niet waar? Lees het hier.
Geen zin om eeuwig in de wacht te staan om een medewerker van de klantenservice te bereiken? Gebruik in plaats daarvan Facebook . “Veel grotere merken gebruiken sociale media, vooral Facebook, waar je rechtstreeks kunt chatten met vertegenwoordigers van de klantenservice”, zegt Jack Barrett , klantenservice- en verkoopmanager bij Vuly Play .
Een bedrijf op de spits drijven heeft de neiging om resultaten te boeken – vraag het maar aan de talloze bedrijven die zijn geboycot nadat een tweet over hun service viraal ging . Als u merkt dat het bijna onmogelijk is om een medewerker van de klantenservice op een andere manier te bereiken, tweet u het probleem en tagt u het bedrijf in kwestie (met het @-teken, plus de Twitter-handle van het merk). U krijgt waarschijnlijk binnen enkele minuten een bericht terug.
Zoals u misschien al gemerkt heeft, is de telefoon niet altijd de snelste route naar een medewerker van de klantenservice. In veel gevallen zal het e-mailen van het bedrijf waarmee u graag in contact wilt komen, zelfs betere resultaten opleveren, vooral als u het hoofd van het bedrijf in CC zet.
Maar als u ervoor kiest om via traditionele telefoonkanalen te gaan, zorg er dan voor dat u de naam van iemand hoog bij het bedrijf vermeldt, zodat de medewerker van de klantenservice weet dat u het meent.
Als u echter minder tijd wilt besteden aan het luisteren naar wachtmuziek en mogelijk sneller een live persoon wilt bereiken, kiest u voor de terugbelservice voor het bedrijf dat u probeert te bereiken. Als u dit doet, kunt u uw dag doorkomen en gewoon de telefoon opnemen wanneer iemand klaar staat om u te helpen.
“Zodra u een live stem bereikt, vraagt u onmiddellijk om een supervisor te spreken”, zegt Jaffa. Als u dit doet, geeft u aan dat u het meent en komt u misschien sneller bij een klantenservicemedewerker.
Timing is cruciaal wanneer u een echt persoon nodig heeft om uw problemen met de klantenservice aan te pakken. Volgens een rapport van TalkDesk is 7 uur ’s ochtends de beste tijd om te bellen als u hoopt op korte wachttijden.
Terwijl lang wachten op een medewerker van de klantenservice zelfs de meest kalme mensen in een ongebruikelijke woede kan sturen, loont het om op de lange termijn beleefd te zijn. Zodra u een stem aan de andere kant van de lijn hoort, moet u op uw manieren letten – in sommige gevallen mogen klantenservicemedewerkers oproepen beëindigen van klanten die woedend of beledigend zijn.
Hoe vreemd het ook mag klinken, vloeken terwijl u in de wacht staat – of terwijl u met een geautomatiseerde dienst praat – kan ervoor zorgen dat u sneller wordt geholpen. In 1997 patenteerde telecommunicatiebedrijf Mitel zelfs een technologie om frustratie bij klanten te detecteren, inclusief het uiten van vloeken, en hun oproepen om te leiden op basis van het beoordeelde niveau van woede. Soms krijgt de boze klant de beurt.
Als u weet dat u in de toekomst opnieuw contact moet opnemen met een bedrijf, vraag dan om een direct nummer wanneer u de volgende keer met de klantenservice belt.
Geduld is een schone zaak, vooral als het gaat om het bereiken van een medewerker van de klantenservice. In veel geautomatiseerde menu’s hoort u het nummer dat u moet bellen voor “alle andere opties” – inclusief klantenservice – nadat al het andere is vermeld, dus wacht waar mogelijk de hele lijst af.
Kies bij twijfel nul en u zult waarschijnlijk sneller een medewerker van de klantenservice bereiken. Hoewel dit niet voor elk bedrijf geldt, verbinden veel geautomatiseerde systemen u nog steeds met een live persoon wanneer u de telefoniste belt. Bent u op zoek naar de klantenservice van reisorganisaties? Zoek hem hier. |
https://klantenservicedirect.nl/ |