Gratis SEO tools
Snel gevonden worden in de zoekmachines zonder te hoeven betalen? Dit is voor vele bedrijven het hoofddoel. Bedrijven zullen altijd op zoek zijn naar manieren om zo hoog mogelijk rendement te halen uit zoekmachineoptimalisatie. Dit wordt wel steeds moeilijker door de steeds veranderende algoritmes. SEO is iets ingewikkelder geworden dan alleen het plaatsen van enkele keywords op de juiste plekken.
Het is belangrijk om de evenwicht te vinden tussen de structuur van jouw website, externe links en de inhoud van de tekst. Alleen op deze manier kan je een hoge plek in de zoekresultaten van zoekmachines bemachtigen. Om dit na te checken en te kunnen veranderen kan je gebruik maken van enkele tools. Omdat iedereen houdt van een goed prijsje, zijn er gelukkig tientallen gratis SEO tools en softwarepakketten gemaakt. Welke dit precies zijn? Lees gauw verder!
Handige keyword tools De juiste SEO analyse begint bij een zoekwoordenonderzoek. Om jouw website op de juiste manier te optimaliseren is het cruciaal om te kijken hoeveel volume er op bepaalde zoekwoorden zitten. Daarnaast is het ook belangrijk om te analyseren hoeveel concurrentie op een bepaalde zoekwoord zit. Door middel van een zoekwoordenanalyse krijg je een duidelijk overzicht van jouw doelgroep., net name hoe, waar, wanneer en wat zij precies zoeken.
Ten slotte kan je je kansen ontdekken door het gebruik van een zoekwoordenanalyse, je komt bijvoorbeeld zoekwoorden tegen waar je eerder niet aan dacht. Deze zoekwoorden kunnen voor jouw website heel belangrijk zijn en het bevat ook nog eens weinig concurrentie.
Je kan deze zoekwoorden analyses gratis uitvoeren, hieronder vind je de beste tools voor zoekwoordenanalyses:
Google Ads Zoekwoordplanner In Google ads wordt er een nieuwe functie geïnstalleerd dat zoekwoordplanner heet. Deze tool is waarschijnlijk wel de meest gebruikte middel om zoekwoorden te analyseren. Met deze tool kan je nieuwe zoekwoorden vinden en zoekvolume-en prognoses bekijken.
Door nieuwe zoekwoorden te gebruiken, bereik je mensen die interesse hebben in jouw product of service. Je kan ook het zoekvolume, andere historische statistische data en prognoses van mogelijke resultaten in de toekomst van jouw zoekwoorden bestuderen. Deze tool onderscheidt zich van andere gratis tools doordat je de volumes van een zoekwoord per maand kan bestuderen. Om een voorbeeld te laten zien hebben wij het zoekwoord ‘website laten maken’ gebruikt.
Zoals je kan zien is er een toename te zien in de maand januari. Door deze informatie te bekijken kan je rekening houden met de populariteit van een zoekwoord in een bepaalde periode.
Google Trends Google Trends is een gratis SEO tool waarmee je de trends van de branche waarin je je bevindt kan gaan ontdekken. Met welke zoekwoorden zoeken mensen? In welke periode en gebied van Nederland? Op deze manier kan je heel gericht een bepaald gebied targetten. In het voorbeeld hier beneden hebben wij weer dezelfde zoektermen gebruikt.
Zoals hierboven is te zien, is er een toename in het zoekvolume in de maanden van december en januari. Met behulp van de gerelateerde zoekopdrachten heb je daarnaast ook een duidelijk overzicht over welke soort gelijke zoekopdrachten populair zijn.
Google Search Console Google Search Console is een handige tool om een duidelijk overzicht te krijgen in het zoekgedrag van jouw doelgroep en om te bekijken via welke zoekwoorden zij jouw website vinden. De zoekanalyse is een functie van Google Search Console dat veel gebruikt wordt. Met behulp van deze functie heb je meteen een duidelijk overzicht in het organisch verkeer vanaf Google. Door het gebruik van verschillende filters binnen deze functie kan je bekijken hoe jouw website scoort in Google. Op deze manier kan je bijvoorbeeld het CTR en de gemiddelde positie per zoekwoord in google bestuderen.
Door jouw URL in te typen kan je bekijken welke zoekwoorden het meest woorden gebruikt door jouw doelgroep en met welke zoekwoorden jouw website het meest wordt gevonden.
Answerthepublic De tool Answerthepublic maakt gebruik van gegevens uit zoekmachines zoals Google en Bing. Lees verder voor meer informatie hierover. Je typt een zoekwoord in waar je meer informatie over wilt ontvangen. Als voorbeeld maken wij gebruik van het zoekwoord: website.
Na het invullen van jouw gewenste zoekwoord, haalt Answerthepublic data op van alle vragen waarop mensen zoeken in de zoekmachines met het door jouw ingetypte zoekwoord. Answerthepublic bouwt woordwebben van deze keywords. Op deze manier kan je erachter komen wat jouw doelgroep graag wilt weten en kan je jouw inhoud veranderen, op deze manier zal je beter gevonden worden in de zoekmachines.
Neil Patel Ubersuggest Ubersuggest is een zoekenwoorden tool van Neil Patel. Deze tool haalt informatie uit Google en is daarom erg valide. Ubersuggest geeft je daarnaast ook suggesties voor andere zoekwoorden waar je misschien niet aan gedacht had. Ook kan je het CPC per zoekwoord en het zoekvolume bestuderen.
Deze tool laat daarnaast ook zien hoe hoog de concurrentie is en hoeveel procent kans je hebt om in de top 20 van Google te komen.
Keywordtool.io Keywordtool.io is een tool dat ook gebruikt wordt om gegevens uit Google en Bing te halen. De tool kiest zoekwoorden die belangrijk zijn aan het zoekwoord dat je intypt. Het nadeel van deze tool is echter dat de gratis functie geen zoekvolumes of CPC laat zien. Op deze manier krijg je geen totaal beeld van een bepaald zoekwoord. Voor het vinden van cruciale zoekwoorden is Keywordtool.io wel een goede tool.
Onze favoriete gratis keywordtools
Bij een SEO onderzoek begin je altijd bij een zoekwoordenanalyse. Dit proces kan je gemakkelijk en gratis uitvoeren door de vele tools en softwarepakketten op de markt. Door middel van hoge aanbod, is het soms moeilijk om precies te weten welke tool bij je past. Wij hebben onze favorieten tools op een rijtje gezet:
Zoals je kan zien zijn wij erg onder de indruk van de gratis tool van Google. Omdat wij ons vooral richten op een hoge positie in de zoekresultaten van Google, maken wij graag gebruik van hun tools. Naast de gratis tool van Google, maken wij ook gebruik van Answerthepublic. Deze tool is vooral goed wanneer je jouw inhoud wilt veranderen met belangrijke zoektermen om op die manier beter gevonden te worden.
Het maken van een keywordanalyse zal jouw zichtbaarheid aanzienlijk vergroten. Probeer eens elke tool uit om te bekijken welke je het fijnst vindt, ze zijn toch gratis!
<p>Meer informatie? Of wil je weten wat de <a href=”https://www.vwebdesign.nl/l4/webwinkel-laten-maken”> prijs webshop laten maken </a> is? Wij helpen je graag verder!</p>
|
https://www.vwebdesign.nl/ |
Gratis SEO tools Snel gevonden worden in de zoekmachines zonder te hoeven betalen? Dit is voor vele bedrijven het ...

Tags:
- Winkelen
- , ijsselstein , professionele website laten maken , top website , utrecht , vcreations , vwebdesign , webshop , webshop laten maken , website , website bouwer , website design , website designer , website laten bouwen , website laten bouwen kosten , website laten designen kosten , website laten maken , website laten maken IJsselstein , website laten maken kosten , website laten maken Utrecht , website maker , webwinkel , webwinkel laten maken , winkel laten maken kosten